Digital commerce

Als eigenaar of beheerder van een webshop ben je altijd bezig met het maximaliseren van je succes. Meer relevante bezoekers zijn welkom, maar het vergroten van de marge per order en het percentage bezoekers dat overgaat tot aankoop is minstens zo belangrijk. Om dat te bereiken wil je grip op alle factoren die daar invloed op hebben. In de praktijk is dat nooit alleen de webshop maar ook alle systemen die daaraan verwant zijn. Welkom in de wereld van digital commerce.

Grip krijgen.

Om grip te krijgen op je digital commerce breng je eerst in kaart welke systemen er allemaal draaien of wat je nodig hebt. Vervolgens stel je vast waar deze systemen van invloed zijn op je webshop en bepaal je welke eisen jij aan deze systemen stelt. Wanneer je alles al hebt opgetuigd is het verstandig om de systemen die je nu gebruikt langs deze lat te leggen om te bepalen of ze wel echt voldoen en bijdragen aan je succes.

Wanneer je wilt weten welke systemen allemaal van invloed zijn, helpen we je graag op weg. We hebben de meest voor de hand liggende systemen rondom jouw webshop in kaart gebracht en vertellen je graag welke invloed ze hebben en welke eisen je eraan kunt stellen.

Checkout

In de checkout vind je vaak zaken die een drempel opwerpen. Een formulier dat onduidelijk is. Vage vervolgstappen. Of teveel afleiding in het proces. Herkenbaar? Tijd om je checkout aan te pakken.
De ideale checkout

Payment Service Provider

Er komt veel kijken bij het selecteren van de juiste partij voor je betalingen. Een PSP kies je daarom beter met zorg en aandacht
De juiste PSP kiezen

Transactionele e-mails

Transactionele e-mails dragen bij aan de klanttevredenheid en retentie. Je wilt daarom dat deze informatie zo vriendelijk en zo helder mogelijk is.
Waar moet je op letten?

Verzending

De groei van online bestellingen is niet te stoppen. Er zijn bovendien slechts enkele grote partijen die de standaard zetten. Door deze factoren worden je klanten alsmaar kritischer.
Kies de juiste verzendpartij

Warehouse Management

Wanneer het aantal orders toeneemt, je magazijn groeit of je met meerdere locaties werkt, dan wil je zoveel mogelijk automatiseren. Tijd voor een Warehouse Management Systeem.
Meer over WMS

ERP

Wil je financiƫle, logistieke en administratieve processen een geheel laten vormen? Dan is een direct gekoppeld ERP-systeem een logische keuze.
ERP koppelen

PIM systeem

Heb je veel producten te beheren en verwerk je regelmatig mutaties? Of komen je producten in meerdere systemen terug? Dan biedt een PIM systeem uitkomst.
PIM systemen

Feed management

Goed feed management helpt je om meer relevant verkeer naar je website te genereren. Zo genereer je extra verkopen, maar vooral een veel groter bereik.
Wat is feed management?

Kassasysteem (POS) koppelen

Als je een of meer fysieke winkels hebt wil je het liefst alle verkopen op dezelfde plek managen. Kortom, je wilt dat je kassasysteem (POS) met je webshop praat.
Meer over kassasystemen

E-mailmarketing (automation)

De conversieratio van verkeer uit e-mailmarketing is vaak hoger dan die van andere kanalen. Hier ligt hier dus een kans om meer omzet met je webshop te genereren.
Tips voor e-mailmarketing

De juiste (SEO) content

Uiteindelijk zijn het woorden die mensen overtuigen hun winkelmandje te vullen. Goede SEO-teksten zorgen voor vindbaarheid en helpen klanten om gericht voor jouw product te kiezen.
Hoe goede content je klanten helpt

Wil je ook meer grip?

Wil jij ook meer grip krijgen op het succes van jouw webshop? Dan is het tijd voor een goede strategie.

Meer over e-commerce strategie