Cases

Stevige groei voor Baaslevert

Verzorgingsproducten, (speel)meubilair, creatieve materialen: je kunt het zo gek niet bedenken of Baaslevert doet zijn naam eer aan. Een leverancier voor kinderdagverblijven, BSO’s, peuterspeelzalen en gastouderopvang, die bijdraagt aan het welzijn en de ontwikkeling van kinderen. Baaslevert adviseert organisaties in de kinderopvang om bewust inkopen te doen waarbij de toekomst en leefomgeving van kinderen centraal staat. ‘Hey maar Baaslevert, hoe zit het eigenlijk met je eigen online leefomgeving?’

Behoefte online bestellingen groeide

Medio 2018 kwam het besef dat de eigen online leefomgeving van Baaslevert ook wat bewuster ingericht mocht worden. Er ontstond vanuit klanten steeds vaker de behoefte om online producten en meubilair te bestellen, maar met de mogelijkheden die de huidige website bood, was er weinig ruimte voor groeiambities.

Samen digitaal

Baaslevert wilde geholpen worden in de breedste zin van het woord met zijn online strategie. “Wat is er nodig voor digitaal succes?”. Daarvoor gingen we aan de slag met een analyse van de huidige webshop. De vindbaarheid, bezoekersgedrag en statistieken werden in kaart gebracht en de daaruit getrokken conclusies werden doorgevoerd in de huidige webshop. Ondertussen bouwde Kiener volop aan een nieuwe webshop op basis van de bevindingen.

Gigantische groei in online omzet

Een half jaar na het doorvoeren van de bevindingen waren de resultaten al verbluffend. Groeiambities waren weer mogelijk. Het aantal bezoekers is met 98% gestegen, het aantal bestellingen is met 80% gestegen en de omzet is vervijfvoudigd ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar.