Cases

Volgende stap in digitale ambities voor Dierapotheker.nl

In 1951 begon de dierenzorg klein en compact op een boerenerf – inmiddels is het één van de grootste dierenklinieken in Nederland: Dierenpraktijk Horst. In 2006 werd hun webshop, Dierapotheker.nl, gelanceerd om ook diergeneesmiddelen, supplementen en speciale voeding thuis te bezorgen bij diereigenaren. En die behoefte bleek groot; de webshop werd het belangrijkste omzetkanaal. Echter, om de digitale ambities verder te verwezenlijken werd het 12 jaar later hoog tijd voor een vernieuwde webshop.

Shopware

Na de nodige oriëntatie in webshop-land wist Dierapotheker.nl één ding zeker: wij moeten Shopware hebben! Gemakkelijk in gebruik, eenvoudig en geschikt voor visueel ingestelde webshops.

In maart 2019 organiseerde de dierenkliniek een pitch voor het ontwikkelen van de gewenste Shopware-oplossing. Kiener wist Dierapotheker.nl ervan te overtuigen dat zij een effectieve webwinkel konden ontwikkelen die nieuw, hedendaags én nog altijd herkenbaar is.

Samen digitaal

Onderdeel van het plan van Kiener was om een gedegen analyse te doen van het gedrag in de huidige webshop. Hierin werd de samenwerking gezocht met Ten Stripes. Schermopnames waarin klik- en kijkgedrag wordt gemeten, statistieken uit Google Analytics en A/B-testen vormden de basis voor het redesign van de webshop. Zo konden beide bureaus zich richten op hun eigen specialismen en hiermee gezamenlijk meerwaarde creëren voor dierapotheker.nl.

Groei in E-commerce

Hoewel de nieuwe webshop in september 2019 gelanceerd wordt, zijn diverse bevindingen reeds doorgevoerd in de huidige webshop. Dierapotheker.nl geeft aan hierdoor te zijn gegroeid in e-commerce.